donderdag 24 juli 2014

recykleren: bolletje rokje van vestje

Ik ga terug recyKLEREN: Deze bolletjes mantel / vest heb ik ook in de uitverkoop voor een euro kunnen kopen; Natuurlijk is hij veel te groot voor me dus het was me om de stof te doen!



Allereerst heb ik de vest helemaal uit elkaar gehaald, wat eigenlijk héél snel ging:




Uit de stukken stof heb ik zoveel mogelijk en zo groot mogelijke rechthoeken geknipt; Deze heb ik dan zo aan elkaar genaaid zodat ik een groot breed rechthoek verkreeg:






Ik heb dan mijn patroontje, voor een cirkelrokje voor Nina, erbij genomen en de stof zo geplooid dat ik kon beginnen knippen:




Het middenste eruit en zo had ik mijn 'ruw' ontwerpje klaar:



De brede blauwe banden heb ik zo vast gemaakt dat ik er een tailleband van kon maken:



Onderaan nog een mooi biezeke genaaid, yep ik heb er een nieuw item aan toegevoegd, maar het kon het wel gebruiken :)




Ready Freddy!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen