maandag 14 juli 2014

recyckleren: van grote jurk naar kleine jurk

Met het patroontje van Mina Dotter wou ik nog eens een jurkje maken. Het zal een oranje jurkje worden die ik wou maken uit de super lange jurk die ik nogmaals gehaald heb in de uitverkoop bij Think Twice.

Met zo'n lange jurk in een effen kleurtje wist ik direct dat ik er wel iets ging kunnen mee doen dus die moest ik wel mee doen voor die ene euro!

Wanneer ik de jurk op de tafel legde kon ik gewoon mijn patroon onderdelen op de stof leggen, tegen de vouw en dan knippen maar!



Met oranje garen ben ik begonnen alle randjes die mogelijk te zien zijn, netjes af te werken.



Wanneer de jurk klaar was heb ik de mouwtjes en de onderkant van de jurk afgewerkt met een zwart biezeke. 



Ook had ik nog een mooie grote strik die ik ooit gekregen heb van mijn moeder, die ze van een topje heeft afgenomen.



En ons jurkje is klaar: go oranje!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen