maandag 21 juli 2014

Potloden in een rolletje

Dit is zo iets dat ik al lang eens wou uitproberen en nu heb ik het eindelijk gedaan!

Ik ben begonnen met mijn pakje potloden erbij te nemen en te meten hoe lang ze zijn.



Daarna heb ik 2 rechthoekjes uitgeknipt, even groot, grootgenoeg zodat ik de onderste flap naar boven kon plooien en je dan nog steeds halverwege het rechthoek zou zitten:

Met mijn strijkijzer heb ik het goed gestreken en dan met de goeie kanten op elkaar gelegd zodat ik de onderkant en zijkant kon samen stikken. Nadat ik het binnenstebuiten heb gedraaid heb ik de bovenkant ook nog eens gestreken en een halve cm naar binnen gestoken en dit dicht gestikt.
Daarna ben ik begonnen met strookjes te stikken waar de potloodjes ingeschoven kunnen worden:





g


Dan oprollen:

Maar natuurlijk was ik mijn lintje vergeten erin vast te stikken en ik wou het eigenlijk nog eens proberen met 2 verschillende printjes dus hier de 2de versie:



Gemakkelijk mee te nemen: potloden in een rolletje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen