zondag 27 juli 2014

lampenkapje met sterretjes

Ik heb terug eens iets nieuws geprobeerd: een lampenkapje versieren!

Eerst heb ik er een klein 'blanco' lampenkapje bijgenomen:




Dan heb ik een stofje gekozen en het werd dit mooie roze stofje met witte sterretjes!
In de Soldeur in Kortrijk kocht ik zo'n plastiekfolie die je gebruikt om de stof strak te houden en dus zo ook vaneerste keer uw lamp stevig te houden:



Ik heb mijn kapje overgenomen op de stof:



En daarna ook op de folie:



Bij de folie moet je dus een plastiekje verwijderen en zo kan je hier de stof aan vastmaken:



Als laatste, voor de afwerking van de randjes, had ik lintjes gekocht die uit zichzelf al plakken:



Hier moest ik, langs de bovenkant en der onderkant, mee afwerken...wat eigenlijk wel veel moeilijker was dan ik dacht!

Door behulp van wasknijpers heb ik geprobeerd alles wat op zijn plaats te houden:





Het is gelukt maar niet helemaal zoals ik wou maar ja; Ik denk dat het waarschijnlijk ook wat gemakkelijker gaat als je met een recht 'cilindervormige' kap werkt.

Mijn eindresultaat:




Ik had nog wat restjes over van de plastiek, van de randjes en zo, en hier wou ik natuurlijk wel iets mee doen. Ik heb wat kleine stukjes stof op de plastiekrestje geplakt en hier mini labeltjes van gemaakt:



Alles gebruikt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen