donderdag 12 juni 2014

Zakje met driehoekprintje

Ik heb nog zo'n katoenen zakje liggen die ik graag wou decoreren en ik ging dit doen met textielverf.

Ik zit een beetje in mijn fase waar ik vooral driehoeken en andere geometrische vormen mij aantrekken en dus hier wou ik het zakje versieren met een driehoeken 'printje'. 


Eerst heb ik op papier een net patroon getekend en hier de driehoekjes uitgesneden met een mesje zodat de hoekjes zo net mogelijk waren. Zowiezo kan de verf altijd andere kanten opgaan dan je soms verwacht maar als mijn lijntjes al goed recht zijn kan ik alleen maar de schade zoveel mogelijk beperken.



 

Het sjabloontje die ik dus heb gemaakt, heb ik vastgemaakt op het zakje met speldjes zodat het zeker niet zou verschuiven tijdens het schilderen.




Dan heb ik de driehoekjes in allemaal verschillende kleurtjes geschilderd en een nachtje laten drogen in de berging:


Het resultaat mag er wel zijn, ik vind het super leuk...ok het is soms toch wat 'buiten de lijntjes' maar dat heeft wel zijn charmé é!






Ik weet natuurlijk nog niet wat ik erin ga steken of wat ik ermee ga doen maar ik vond het wel leuk gelukt.


.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen