vrijdag 13 juni 2014

Voetenzak

Mijn grootmoeder heeft een 'voetzak' in haar bed en zo te horen waren zijn beste jaren al wat voorbij dus ik wou graag zo'n nieuwe zak voor haar maken. Nu vraag je u misschien af wat dit is wel het woord zegt het een beetje zelf: het is dus een zak, voor in uw bed, waar je uw voeten insteekt. 
Nu hoor ik je denken: "waarom niet gewoon kousen of zo?" wel dat moet je maar eens aan mijn grootmoeder vragen.

Het moest dus ongeveer een rechthoek zijn van 40 op 32 cm die aangenaam was voor de voeten in te steken. Ik wou het niet TE 'fancy' maken want ik weet niet of mijn grootmoeder dit erg haar stijl zou vinden maar sober kan natuurlijk ook mooi zijn! 
Ik heb dus eerst een patroontje getekend op papier:



Eerst heb ik uit een oude blauwe rok, gekocht in Think Twice in de koopjestijd, 2 mooie grote rechthoeken geknipt:


 

Ik had ook nog een oude kussenhoes, nog van mijn moeder gekregen, die mooi oranje was en bovendien super zacht! Dit ging dus mijn voering worden dus hier heb ik 2 evengrote rechthoeken uit geknipt:



Daarna heb ik de 2 blauwe rechthoeken, met de goeie kanten op elkaar, vastgestikt op elkaar en dan binnenstebuiten gedraaid. De 'kussenhoes' heb ik ook binnenstebuiten gedraaid en in de blauwe zak gestoken. 
De boordjes, aan de open kant van de zak, heb ik wat naar binnengedraaid en op sommige plaatsen vastgestoken met kopspelden. Tussen de voering heb ik dan wat kussenvulling gestoken, die ik nog had liggen, zodat het zeker lekker warm zou zijn.



Daarna heb ik de boordjes dicht gestikt:



Het is nu wel niet echt het weer ervoor maar...wanneer het terug frisser wordt zullen oma's voeten lekker warm zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen