maandag 23 juni 2014

Van bloes naar schilderschort

De laatste keer dat we gingen schilderen heb ik gemerkt dat Lucie's schortje een beetje klein aan het worden is; Ze is al zoveel gegroeid en de baby schortjes van de Ikea bedekken niet genoeg meer :).

Ik had nog een roze gestreept hemd, die ik ook in een uitverkoop heb gekocht voor een prikje. Er zaten al wat vlekken op maar toch vond ik het een super leuk motiefje dus voor 50 cent kon ik niet misdoen é.

Hiermee wou ik dus een nieuwe 'hippe' schilderschort maken voor mijn kleinste spruitje.

Nadat ik het hemd of de bloes open gelegd heb op de tafel, heb ik daarop een truitje van Lucie gelegd zodat ik een gedacht had van breedte voor de mouwen. De rest steekt eigenlijk zo nauw niet want het is toch voor boven de kledij EN om te schilderen.



Ik heb er dan langs geknipt met dus een grote naadwaarde; Dan het geheel binnenste buiten gedraaid en dan de zijkanten en de mouwtjes dichtgestikt.



De randjes wat afgewerkt en voila, Picasso kan beginnen!!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen