zaterdag 21 juni 2014

Trampoline tent

In onze tuin staat zo'n mega enorm bombastische trampoline, je hebt het misschien niet door maar ik was hier dus in het begin niet echt voorstander van omdat het mijn mooie groene tuintje wat...uit balans bracht maaaaar ik moet ook wel toegeven dat de kindjes er al super veel hebben opgezeten dus..zo slecht is deze aankoop nu ook weer niet :).


Tijdens de warme zonnige dagen kropen de kindjes soms onder de trampoline om te schuilen voor de zon, vandaar kwam het idee om daar een soort tent te maken. 
Het moment dat ik ze wou maken moest het, zoals gewoonlijk van mij, snel gaan dus je zal hier geen super afgewerkte tent vinden maar vooral een functionele, kleurrijke, goedkope tent maar ze was zo te horen geslaagd dus dat is het belangrijkste!

Ik ben begonnen met de omtrek te meten van de trampoline en de hoogte van de grond tot aan het springgedeelte. Wanneer ik die gegevens wat opgeschreven had ben ik gaan neuzen in mijn stoffendozen welke mijn grootste stukken stof waren die niet bij mijn 'mooiste' assortiment van stofjes' hoorde. 
 

 

Met mijn afmetingen erbij ben ik beginnen knippen zodat ik allemaal stukken stof had die even 'hoog' waren van afmetingen; De lengte van de stoffen maakte niet zoveel uit, zo lang ik maar uiteindelijk rond de trampoline ging raken was het goed voor mij.

 

Wanneer ik uiteindelijk de hele omtrek had vastgestikt aan elkaar heb ik ze nog rond de trampoline gehouden om zo te zien waar ik linten moest hangen zodat ik de 'muren' van de tent ging kunnen vastmaken aan de palen van de trampoline.


Daarna heb ik vooraan een deurtje geknipt, jammer genoeg was dit een gedeelte waar een iets dunnere stof zat dus mijn deurtje is een beetje uitgerokken maar ja, het functioneert als deur dus t'is goed.

Ook heb ik 2 raampjes gemaakt in de 'muren'; Ik heb dus aan de beide kanten een vierkant uitgeknipt uit mijn 'muren' en daarna uit een andere donker roze stof, een 8-tal stroken uitgeknipt zodat ik voor de 2 raampjes telkens 4 biaislintjes had. 


Zo heb ik dus de randjes van de raampjes afgewerkt. En als laatste heb ik nog, uit een oud voila-bloesje, rechthoeken geknipt zodat de raampjes een gordijntje hadden die toch nog licht doorliet.



Ready:


Om ze op te bergen heb ik ze rond een kartonnen rol gedraaid, iets gemakkelijker dan telkens zo'n groot stuk op te plooien.




Nu konden ze in de plaats van 'huisje' spelen , trampoline-tentje spelen :)


Deze tent moet natuurlijk ook wel eens opgeborgen worden dus hiervoor ga ik vlug een grote lange zak maken met dit leuk bloemenprintje die oorspronkelijk een bedhoesje was.



Ik heb hier een rechthoek uitgeknipt en deze met de goeie kanten tegen elkaar gelegd. Nadat ik ze dicht gestikt heb, heb ik het terug gedraaid.

Voor het dicht te snoeren heb ik 2 restjes van 2 verschillende groene biezelintjes gebruikt, die ik dus aan elkaar heb genaaid.



Bij de hoes heb ik, aan de open kant, een boord overgeplooid en deze gestikt zodat ik er het groene lint door kon reigen en zo kan deze dus dicht gesnoerd worden!



En die is klaar:



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen