zondag 1 juni 2014

Pyjama broek met bolletjes

Ik heb een hele tijd geleden eens een pyjama broekje voor Lucie gemaakt en dit wou ik nu eens voor mezelf doen.

Het is een super gemakkelijke manier die ik eens op internet ben tegengekomen en in de plaats van een mini'tje ga ik dus een maxi'tje maken voor mezelf.
Eerst heb ik een andere pyjama broek van mezelf genomen en die dus dubbelgeplooid in de lengte. Nadat ik deze op patroon papier heb overgetekend heb ik ze overgenomen op een mooie rode bolletjes stof MET extra naadwaarde natuurlijk. 
Dit is nog een patchworkstofje die ik ook in Het Atelier heb gekocht: ik vind het altijd super moeilijk om te kiezen want je hebt er super veel coole stofjes!
Nadat ik ze heb uitgeknipt heb ik ze op elkaar open gelegd met de goeie kanten op elkaar en de buitenste bovenste korte kanten vast gestikt.
Wanneer dit gedaan is heb ik het hele stuk samen en zodanig plat gelegd op de tafel zodat de broekspijpen mooi op elkaar vallen. Daarna heb ik die broekspijpen natuurlijk ook dicht gestikt en alles binnenstebuiten gedraaid.

Bovenaan mijn PJ broek heb ik een bandje overgeplooid, dit vastgestikt en een gaatje overgelaten om er nadien mijn rekkertje in te steken.

Meestal zijn de broeken onderaan gewoon recht maar ik ben zo iemand die graag zijn broek in mijn kousen steek :) Ja sorry ik ben zo iemand want ik haat het om over mijn eigen broek te lopen en misschien heb ik gewoon korte beentjes maar ik heb dat veel met pyjamabroeken DUS heb ik er onderaan ook rekkertjes in gestoken.

Je ziet geen verschil wat de voorkant en de achterkant is van mijn broek maar voor een pyjama broek vind ik dat dat niet veel uitmaakt.
Ze zit gemakkelijk en dat is alles wat telt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen