vrijdag 27 juni 2014

Poppenhuisje in papier

Mijn blog is vandaag een half jaar oud! Dat wordt dus een half kaarsje uitblazen!



Toch een beetje een mini speciale gelegenheid voor me. Ik had eerste en vooral al niet gedacht dat ik het ging volhouden...er zijn er waarschijnlijk nog :). Maar het voelt op dit moment nog super leuk en het zorgt voor een gezonde spanning dat ik telkens ervoor moet zorgen dat er elke dag één of andere creativiteit op het scherm verschijnt. Ik ga eerlijk zijn: soms doe ik verschillende dingen in één dag en soms gaan er dagen voorbij waarbij ik geen tijd of zin had maar...die laatste komen idd wel niet zoveel voor maar HET KAN é! Er waren verschillende dingen waarvan ik al super lang dacht van: "ooit maak ik dit of ooit maak ik dat" en nu moet ik het wel doen zodat ik mijn blog kan aanhouden en dat voelt goed aan!
Niet meer uitstellen, gewoon doen!

Genoeg getetterd: Voor deze speciale gelegenheid heb ik dus een 'specialeke' die wel wat langer duurde dan de meeste van mijn 'ééndag-projectjes':

Mijn nieuw project is een poppenhuisje uit papier & karton!

Ik heb natuurlijk begonnen met wat te zoeken op internet wat men al zoal gemaakt heeft van poppenhuisjes, een beetje inspiratie opdoen kan nooit geen kwaad!

Dan ben ik er aan begonnen:
eerst heb ik verschillende dozen, vooral schoendozen, bijeen gezocht. Deze heb ik gestapeld hoe ik ze dus graag wou, of moet ik zeggen: hoe ik de 'kamers' wou!




Nadat ik ze vastgelijmd had aan elkaar heb ik ook een soort 'constructie' gemaakt met karton zodat ik een dak op het huis kon maken. 


Ik dacht het geheel stevig te maken door het helemaal in paper-marche te verpakken, wat het dus ook was maar het nadeel was dat wanneer die droog was, het geheel wat scheef trok.



Dit hoop ik later op te lossen door misschien de achterkant vast te maken aan iets stevig maar dat komt later.




Ik wou ook wat deurgaten en raampjes aan de buitenkant dus heb ik alvast de eerste gaten gemaakt. e

Dan had ik nog een pot witte verf dus heb ik het geheel wit geverfd. 



Ik heb natuurlijk geen glas in de raampjes gestoken maar om te doen alsof heb ik er plastiek aan gelijmd. Ik gebruikte hiervoor plastiek die we nog hadden liggen waar ooit speelgoed in verpakt zat. De lijmrandjes hoop ik later te verduiken door papier.




De volgende stap was de muren aan de binnenkant en buitenkant behangen!



Nadat ieder kamertje 'ruw' behangen was heb ik eerst de buitenkant beplakt met kleine baksteentjes. Daarna ben ik begonnen aan het boventerras te bekleden:



Deze is gemaakt met roerstaafjes die ik ooit nog in de Wibra kocht, waarschijnlijk ook om iets mee te knutselen.

Daarna ben ik begonnen aan mijn 1ste meubeltjes die ik in tijdschriften vond zoals dit tv'tje hier.



Voor de plafondverlichting heb ik ouder plastiekjes gebruikt die men vroeg op kerstlichtjes stak. Ik had er nog een redelijk potje van dus het hele huis zal zowiezo verlicht zijn.



Ik heb ook al een paar tuinmeubels gevonden voor op het dakterras en een mooi roze lampje voor op de tafel.



Een klok voor aan de muur en een spiegeltje om zich op te maken vooraleer ze in de zachte rode zetel kunnen gaan zitten.




Beneden staat er ook al een fornuisje dus eten gaan ze zeker ook kunnen doen!

Ik had mezelf voorgenomen om voor dit projectje niks nieuws te kopen en dus enkel te knutselen met de spullen die ik al had maar toen we een toertje deden op de rommelmarkt zag Jonas plots deze houten meubeltjes staan en de mevrouw wou ze weg voor 50 cent dus hij vond dat ik ze MOEST meedoen....en theoretisch gezien is het niet iets...nieuws? :)



En uiteindelijk heb ik nog wat kleine spulletjes gevonden...gezet..gekleefd...en eindelijk mochten de meisjes hun Polly Pockets en hun pony's erin steken!


THE house!!


Mijn meisjes vonden het super en de Polly Pocket meisjes ook!

4 opmerkingen:

  1. Super sjiek! Greets tante Lien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super gaaf, ik zocht een barbie huis en je hebt me op een pefect idee gebracht hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! voel je vrij om je eind resultaat te delen!

    BeantwoordenVerwijderen