woensdag 18 juni 2014

Duivelse outfit: jurkje

Yes! Voor de eerste keer ik een voetbal match volg is het dan nog eens een goeie ook!

Jah de voetbalgekte is overal dus we kunnen niet anders dan erin mee tegaan é EN als we dat dat doen, doen we het goed é!

Dit projectje is een jurkje voor Nina in de Belgische kleuren!

Ik had nog een rode t-shirt en een gele longsleeve die verknipt mochten worden EN in de kringloop heb ik terug een koopje gedaan: een hele rol zwarte stof voor maar 4 euro!



Mijn jurkje wou ik redelijk eenvoudig (en vooral snel) maken dus heb ik een 'eenvoudig' patroontje gezocht op Pinterest; Ik vond een patroon op de blog van Mina Dotter.
Eerst heb ik dus dit patroon uitgeknipt uit papier, zowiezo ging ik dit ook proberen met een 'mooi' stofje, maar aangezien het nu de moment is van de voetbal heeft dit voorrang.



Ik heb eerst de 2 bovenstukken gemaakt in zwarte stof, ze daarna omgekeerd op elkaar gelegd om ze vast te stikken en hier de randjes afgewerkt. De buitenkant heb ik versiert met 3-kleurige lintjes:

Daarna heb ik uit de rode en gele T-shirts een groot rechthoekig stuk geknipt, dit heb ik ook gedaan uit de zwarte stof en deze 3 delen daarna aan elkaar gestikt. 



Ik heb ze helemaal dicht gestikt zodat het een 'rok' is en daarna binnenstebuiten gedraaid. Het bovenstuk heb ik 'in' de rok gestoken zodat ik de rok eraan vast kon maken. 

Daarna alles terug gedraaid aan de goeie kant en met een zelfgemaakt biezenlintje de onderkant afgewerkt.

Jurkje klaar:




Duivelinnetje klaar:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen