zondag 22 juni 2014

Duivelse outfit: broek en top

De 2de match van de Belgen is vandaag dus terug een Duivels 3 colour- attribuutje: deze keer een outfit voor mijn kleinste meid!



Ik ben begonnen met een broekje te maken uit mijn zwarte stof. Het moest weer erg snel gaan dus ik heb het op  een héél eenvoudige manier gedaan, net zoals de pyjama broek die ik eerder heb gemaakt.
Een ander broekje van Lucie heb ik op de dubbel geplooide stof gelegd en hierlangs geknipt. 



Dit heb ik 2x gedaan zodat ik 2x deze vorm had:



Hier heb ik de buitenste bovenste 2 kanten dicht gestikt en daarna de broek zodanig gedraaid zodat je 2 broekspijpjes hebt.



Dan heb ik de broekspijpjes dicht gestikt en de hele broek binnenstebuiten gedraaid. Hierboven zie je al goed de voor.

Onderaan de broek heb ik telkens een boordje overgeplooid en dicht gestikt; Ook bovenaan heb ik dit gedaan maar met iets meer ruimte en een gaatje zodat ik er een rekkertje kon insteken.



Met nog wat onderdeeltjes van de rode en gele t-shirt die ik heb gebruikt voor het jurkje van Nina, heb ik 2 keer een mini Belgisch vlagje gemaakt die ik dan als knielapjes heb opgenaaid.



Voor een bovenstuk heb ik een ruwe tekening gemaakt van een ander topje van Lucie en dit gemaakt uit de zwarte stof. Voor vooraan heb ik terug een iets groter Belgische vlag gemaakt en hier een hartje uitgeknipt.



Onderaan heb ik de rand terug afgewerkt met de zwarte 'zelfgemaakte' biezelint en de mouwtjes heb ik versiert met een kantje uit een vroeger nachtjurkje van mijn grootmoeder.



Lucie & Nina are Ready for the game!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen