woensdag 4 juni 2014

Cupcake pyjama

Ik wou nog eens een patroontje proberen en deze keer heb ik gekozen voor een pyjama voor Nina!
In de Veritas kocht ik een patroon van Coup Coup en het patroon zelf heet Joe & Alice.



Natuurlijk eerst een stofje kiezen en ik ging voor het super mooie roze cupcake printje uit Het Atelier.



Eerst heb ik mijn patronen overgetekend op patroonpapier en daarna alle stukken overgetekend op de stof en uitknippen natuurlijk.



Daarna beginnen naaien!

Ik heb ook voor het eerst met paspellint gewerkt! Ik koos voor rode paspellint. Deze heb ik gebruikt voor de zakjes en de mouwtjes. 




Uiteindelijk heb ik de zakken te laag genaaid op het vestje en daarom heb ik ook onderaan paspellint genaaid. 



Wanneer alles van randjes en naadjes gestikt was ging ik kijken voor de knoopjes. Ik koos super coole retro knoopjes ooit gekocht op een rommelmarkt van een oud vrouwtje.



Daarna heb ik het broekje gemaakt: dit was een redelijk eenvoudig patroontje die relatief snel klaar was.



Dus ziehier Nina's nieuwe PJ setje!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen