dinsdag 10 juni 2014

Bloesje voor Oona

Deze keer is het een 'namaak' naaiprojectje:
Mijn schoonzus had me een longsleeve meegegeven van Oona'tje. 



Dit is met een klein ritsje op de rug en aan de zijkanten een fluo driehoekje. Ik heb ook een stofje meegekregen en hiermee wou ik dus dit modelletje eens namaken.




Het stofje was wel een klein beetje dikker dan dit originele maar ik hoopte daardoor een meer 'bloesjes' effectje te verkrijgen dus proberen maar é!

Eerst heb ik geprobeerd om een patroontje te maken van het originele t-shirtje: eerst een voorkant, dan achterkant en daarna de mouwtjes. Deze laatste heb ik een beetje ingekort was ze had graag een 3 kwart mouwtje gehad.



Daarna heb ik de stukjes overgenomen uit de stof met een goeie 1,5 cm extra naadwaarde erbij. De bovenstukken heb ik zowel aan de onderkant als aan de halsopening afgewerkt door de boordjes over te plooien en te stikken. 



Nadien de 2 delen met de goeie kanten op elkaar gelegd en vastgestikt:




Dan de mouwtjes vast gemaakt aan de arm openingen:



Aan de zijkanten, onderaan, waren er bij het originele truitje telkens gekleurde driehoekjes en dit wou ik hier dus ook proberen. 



Het zijn dus witte driehoekjes geworden en als extra'tje heb ik ze afgewerkt met een mini kanten boordje:




Dan moest er nog een ritjes in achterin, ik koos voor een roodje:

Deze heb ik er dus achteraan ingestoken en daar heb ik een ...mini...foutje gemaakt onderaan de rits waardoor het een beetje samentrekt onderaan de rits:



Ik heb dan nog een klein lapje genaaid voor het ritsje, aan de binnenkant dus, zodat de rits niet tegen haar rugje zou wrijven.


Maar behalve de onderkant van de rits is het in het algemeen nog redelijk gelukt vond ik:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen