zaterdag 17 mei 2014

Tasje in skai

Ik wou graag nog eens iets maken met skai* (ik noem het 'fake leer').




Mijn oorspronkelijk idee was om een soort 'envelop clutch' te maken maar wanneer ik halverwege was heb ik een beetje verkeerd geknipt dus ben ik maar aan iets anders begonnen.
Doordat ik een rechthoek had heb ik deze, met de goeie kanten tegen elkaar, vastgestikt aan de randen  en dan binnenstebuiten gedraaid. 
Ik heb dan nog een stofje uitgekozen voor de binnenkant: roze satijntje :)
Hier heb ik dus eenzelfde rechthoek uitgeknipt en die vastgemaakt IN de zak van 'fake leer'.
De boord heb ik naarbuitentoe vastgemaakt en afgewerkt met een mooi bolletjes lintje.
Ondertussen is het al ingepalmd door mijn dochters als hun 'groenten-sjakos'.

*Skai is een merknaam van kunstleer van de Duitse firma Konrad Hornschuch AG. Het woord "skai" werd na verloop van tijd een synoniem van kunstleer en tegenwoordig staat skai® als merknaam niet alleen voor kunstleer maar voor een gamma van kunststoffoliën en -bedekkingen voor meubels, ramen en deuren, binnenbekleding van auto's enz.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen