dinsdag 27 mei 2014

T-shirtje met Luchtballon

Ik ga iets nieuws proberen: ik ga een t-shirt versieren met textielverf!



Dus ik heb er eerst mijn basis benodigdheden bijgenomen:



...en penseel,water ci en la...natuurlijk ook.

EN natuurlijk ook een prentje: ik wil een luchtballon proberen te schilderen op een t-shirtje voor Lucie.



Eerst heb ik de tekening dus afgedrukt en overgetekend op mijn t-shirtje. Daarna beginnen schilderen: eerst heb'k de 1ste, 3de en 5de strook van de ballon geschilderd; Deze wat laten drogen en dan pas de stroken ertussen. 



Nadien heb ik voor de afwerking iets helemaal nieuws gevonden in Het Atelier, dit heb ik nog nooit geprobeerd en ik was wel curieus wat dit van effect zou geven.




Dit is een soort pasta die je rechtstreeks uit de tube op het oppervlakte toepast. Het bestaat in verschillende kleuren en geeft dus ook een beetje 'reliëf' in je tekening. Ik heb het hier gebruikt als een soort afwerking voor de lijntjes van mijn luchtballonnetje en uiteindelijk ook voor de rastertjes van het 'mandje'.


 


En hier is mijn gedroogd, afgewerkt t-shirtje!


Tadaaaaaaaaaa:




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen