woensdag 7 mei 2014

pief POEF paf

Mijn nieuw 'restjes' projectje is een poefke maken!

Het idee is gestart bij mijn stoffenrestjes die ik weer maar eens optimaal wou benutten en ik zag een leuk idee op Pinterest: een poefke dus é!


Uit karton heb ik een 'langwerpig' driehoekje geknipt. 

Deze vorm heb ik overgenomen op allemaal verschillende stofjes met verschillende prints, kleuren,...super mooi!



Ik ben begonnen met ze allemaal aan elkaar te hangen, zijde per zijde, zodat er een grote cirkel ontstaat. In het midden heb ik een hartje op gestikt met aan de randjes de zigzag steek.




Aan de randjes heb ik zo'n fluo balletjes-lint vastgenaaid. Dit heb ik eerst geprobeerd met de naaimachine maar dat leek mij niet zo goed te lukken dus heb ik het met de hand geprobeerd.




Daarna heb ik mijn 2de cirkel gemaakt, op dezelfde manier, maar dit keer zonder het fluo randje en met een bolletje ipv hartje in het midden.  Zo kunnen we ook kiezen welke de bovenkant en onderkant ga zijn.


Dan heb ik een zacht turkoois strech stofje genomen om de rand te maken van de poef. Ik heb dan begonnen met de de stof vast te maken aan de bovenste cirkel, dit alles opgevuld met een mousse die ik al een tijdje in de berging had liggen....dat zie je ook aan de kleur é.




Ik heb de gaatjes tussen de mousse nog wat opgevuld met restjes donsvulling maar veel had ik er eigenlijk net voor nodig...geen probleem ik zal er wel iets anders mee gedaan krijgen.


Daarna heb ik dus het 'onderste' gedeelte eraan vastgenaaid, met de hand weliswaar, en nu is hij toe:



Bovenkant
Onderkant




De vorm bleef gelijk niet echt zoals ik het wou maar met wat duw en trek werk komt dat wel weer goed:









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen