zondag 11 mei 2014

Moederdag Special!

Fijne Moederdag aan alle mama's!!!

Mijn kleinste spruit kon niet wachten en gaf mijn cadeautje al een beetje vroeger: ik kreeg een zelfgemaakt boeketje:




En die MOET uitstaan dus mama heeft ze vlug in een mooi kannetje gezet!



Mijn grootste sprot probeert om te wachten tot het moment zelf en wanneer deze 'post' verschijnt zal ik waarschijnlijk nog in dromenland zitten dus vandaar dat deze er nog niet op verschijnt :) .


Om mezelf, als mama, te trakteren terwijl ik mijn boeketje bewonder ga ik een snel lekker drankje maken: in de berging heb ik in de frigo een bakje aardbei'tjes ontdekt.


Nadat ik de aardbeitjes in stukjes heb gewassen en gesneden, zijn ze bij de mixer beland.


Bij mijn aardbeiensausje heb ik een bolletje ijs gedaan en nogmaals gemixt...de mooie roze kleur kwam al tevoorschijn.



Niks is zo leuk als een lekker drankje drinken uit een leuk 'fancy' glas!
Mmmm...het was super lekker!

Ik ben niet alleen zelf mama maar ik heb er natuurlijk ook eentje en mijn man ook dus voor elk MOEST er een kaartje komen é!

Voor het 1ste kaartje ben ik begonnen met een blanco postkaartje.




Ik ben begonnen met de achtergrond die ik geel heb gemaakt door ze te beplakken met glanzend mooi gekleurd papier uit één van mijn oudere flow magazines.


Daarna heb ik leuke prentjes of tekstjes gezocht op internet waarmee de mama's gefeliciteerd worden:



 Met het rode glanzende papier heb ik lintjes geknipt en die samen met het tekstje op mijn postkaartje geplakt.


Als finishing touch kwam er nog een setje belletjes bovenaan want jah we mogen natuurlijk de klokken doen luiden é: Feest voor Mama!


Maar Jonas moet natuurlijk ook een kaartje voor zijn mamaatje dus we beginnen met vele plezier aan kaartje 2:

Eerst heb ik terug zo'n blanco postkaartje genomen en deze beplakt met blauw papier.


Dan heb ik uit groen papier, ook uit pagina's uit een oud flowmagazine, steeltjes en blaadjes geknipt.


Uit de restje rood papier heb ik blaadjes geknipt die ik zodanig heb gekleefd dat ze de vorm van een tulpje kregen.


Nogmaals heb ik een mooi tekst-prentje afgedrukt en dit heb ik met dichting, die ik ooit nog gekregen heb van Jonas, gekleefd op het kaartje zodat er een beetje reliëf ontstond.


Als finishing touch nog een paar gele blinker stickertjes; Hier waren mijn dochters super jaloers op  en uiteindelijk liepen ze alle twee met een rij blinkers op hun handen rond.


Nu kon ik ze natuurlijk gewoon zo geven of verzenden want het zijn postkaartjes maar ik kon het niet laten om toch nog 2 envelopjes te maken.
Ik heb voor elk een papiertje genomen met een mooi printje. 


Met een kartonnetje, die de afmetingen heeft van een envelop, heb ik de papiertje toegevouwen en dicht geplakt aan de zijkanten zodat er dus envelopjes ontstonden.




Leve de mama's !

1 opmerking:

  1. Hééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen