dinsdag 6 mei 2014

Groene elfjes tutu

De verkleedkoffer hier thuis is werkelijk in staat om te ontploffen hij zit OVERvol!
Als we alles een beetje zouden opdelen in wat we zoal hebben van verkleedkledij zal de meerderheid bestaan uit: tutu's!




Het allerleukste vinden mijn meiden het om zich te verkleden in: prinsesjes, fee'tjes, elfjes,.... alles met tutu's dus.

Nu had ik op Pinterest gezien dat dat eigenlijk niet zo moeilijk is om dit te maken en ik zei altijd tegen mezelf dat ik dit ooit wel eens zou doen dus niet uitstellen maar DOEN!

Natuurlijk heb ik het een beetje anders gedaan dan gewoonlijk maar ja, dan zou ik 'ik' niet zijn é :).

Eerst heb ik een rekker genomen en hier een cirkel gemaakt die ongeveer de taille was van mijn grootste meid.




Op Pinterest begonnen ze dan normaal tulle te knobbelen rond de rekker maar ik had hier nog wat deco materiaal die ik ook wou gebruiken. Het gaat hier over zo'n gele 'tulle' die normaal gebruikt wordt als een soort loper op de tafel, die heb ik dus eerst in stroken geknipt en vastgeknobbelt rond de rekker.




Daarna heb ik er witte tulle stof bijgenomen, ok het is niet echt tulle maar een soort fijn wit stofje met gaatjes, die ik ooit ook in de kringloopwinkel vond, dus het is er dicht genoeg bij.


Deze heb ik dus ook in stroken geknipt en errond beginnen te knobbelen.



Met lichte groen stof heb ik dan een grof cirkelrokje uitgeknipt om erboven vast te maken en over de elastiek.



Dit was een beetje 'handwerk' of prutswerk :) maar het is uiteindelijk gelukt; 



Een blij elfje vloog weg... .


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen