donderdag 8 mei 2014

Geel bavetje met 'probeersel'

Ik wou graag eens een nieuwe 'techniek' uittesten in het naaien. Ik zag al eerder bij anderen die een figuurtje of letters op iets anders naaiden door middel van een zigzag steek. 

Dus in plaats van een rechte steek werd er over alle randjes een zigzagsteek gebruikt en dat was ook nog een leuk effect.


Om het op iets te kunnen uittesten heb ik, héél snel, een eenvoudig bavetje gemaakt van mijn laatste stukjes gele bloemetjes stof die ik ondertussen al voor héél veel dingen heb gebruikt.
Weer eerst het bavet patroontje erbijgenomen en overgetekend.



Dan van dezelfde stof een biezeke gemaakt voor de rand en de lintjes om het rond de nek te kunnen vast strikken.


Daarna aan mijn 'speciaal' versieringetje begonnen. Ik heb verschillende restjes genomen en daar blaadjes en bolletje uitgeknipt om de vorm van een bloemetje te krijgen.

Deze heb ik dan op het bavetje vastgepind met naaldjes. Ik heb onderaan begonnen met het bloemetje en geëindigd met de blaadjes die rond het bolletje in het midden hoort, en dan dus met het bolletjes zelf in het midden.

Het is een bavetje die al gauw gaat verdwijnen waarschijnlijk want ik vind het totaal niet wow maar ja, we hebben het geprobeerd é!



Maar Lucie vond het wel een GOED bavetje !

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen