zondag 25 mei 2014

Dreamcatcher in Pink

Terug iets nieuws proberen: een dromenvanger!

Dit is afkomstig van de indianen en werd vroeger opgehangen in de slaapkamers om de slechte dromen af te weren.

Ok, héél eerlijk gezegd is het geen nieuw project want zo'n 15 jaar geleden heb ik dat ooit nog eens gedaan op een of andere kreaweek maar TOCH heb'k mijn geheugen moeten opfrissen.

Ik ben dus begonnen met een eenvoudig ring:




Zo'n ring vind je voor 'een prikje' terug in de hobby winkel Het Atelier te Menen! 

Mijn koordje gekozen...heumm...zou'k voor roze gegaan zijn?



De eerste stap is de ring helemaal rond gaan met het koord en zo goed mogelijk aanspannen en want zo zal het zowiezo op z'n mooist zijn.



Daarna beginnen met het 'knobbelen': hier zie je een tekeningetje voor diegene die ook hun geheugen willen opfrissen:

MAAR ik zou mezelf niet zijn als ik er ..toch een klein specialleke wou in doen en ik wou dus voor de eerste 'cirkel' een paar pareltjes in steken. Hoe ik dit juist ging doen daar heb ik toch wel mijn hoofd efkes over gebroken maar uiteindelijk heb ik een manier gevonden.



 Ik heb er mijn pareltjes bijgenomen, waarvan ik er dus 20 had en gemeten om de hoeveel cm er een pareltje moest komen.
Dan heb ik ze allemaal op mijn touw geregen en telkens ik een knobbeltje had gemaakt heb ik er een pareltje tussen geschoven vooraleer ik over ging naar het volgende knobbeltje.

Daarna de pluimpjes voor onderaan: Hier heb ik voor de 2 buitenkanten touwtjes en pluimpjes gebruikt die oorspronkelijk haaraccessoires waren voor mijn dochtertjes maar die ik dus een beetje uit elkaar heb gehaald.

 Het middelste touwtje heb ik gefabriceerd in combinatie van oorringen die ik nog had liggen en ook onderdelen van die haaraccessoires.

Met dit als resultaat:





Dreamy é!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen