maandag 5 mei 2014

Cirkelrokje met roze rekkerstofje

Terug achter de naaimachine, niet alleen omdat ik een super vondst gedaan heb in de kringloopwinkel:
Ik vond dit doosje: een setje van patroonpapier en zo'n polsbandje voor de naaldjes! 



Super cool!



Nu aan het werk ermee é!

In de Veritas heb ik voor het eerst zo'n 'rekker'stofje gekocht die men gebruikt voor rokjes, broekjes en zo. Ik wou dit ook eens proberen dus eerst een stofje gekozen die er wel wat bij ging. 

Het model dat ik voor ging was het cirkelrokje en ik had nog heel wat stof in een soort geweven turkoois stofje, wat het exact is weet ik niet maarja, ik kan er in naaien dus ik gebruik het é :).



Nadat ik het model van het rokje had uitgetekend en uitgeknipt heb ik er een biezeke bij genomen die ik wel super leuk vond. Ook een soort turkoois maar dan met witte sterren. Dit vond ik, raar maar waar, in de Famiflora. Dit is een soort zusterbedrijf van de Floralux, yep idd dit zijn normaal 2 bloemenwinkels maar je vind er dus eigenlijk vanalles! 
Zo'n winkels = I love it é!



Dus nadat dat biezeke er ook aan is gestikt heb ik er de rekker-stof bijgenomen en die zo net mogelijk eraan genaaid. 

Nu zat het, na het uitgebreid passen en springen van Nina, toch wel wat los dus heb ik het wat proberen te versmallen. 

We dachten dat het goed was maar een paar dagen nadien hadden we een verjaardagsfeestje van haar neefje waar ze natuurlijk haar nieuwe jurkje aan wou. En met veel plezier wou Nina aan iedereen tonen dat, als ze rond sprong met haar rokje, het mooi afzakte tot helemaal beneden :).

Dus mama gaat het nog eens opnieuw proberen, dat vernauwen :)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen