woensdag 14 mei 2014

B-day drink = Gin!

Vandaag is het mijn verjaardag! 



Wohow! We gaan er eentje op drinken é! 

We hebben ons een tijdje geleden een fles Gin in huis gehaald: ik had bij vrienden als aperitiefje een Gin & Tonic gedronken en vonden die zo geslaagd dat we besloten dit ook eens in huis te halen.



Het woord zegt het nogal zelf é: Gin en Tonic samen gieten en klaar is kees!




Het was lekker, verfrissend, eens iets anders dan de aperitiefjes dat we gewend zijn.

Nu stonden we daar met onze fles Gin, en dus ging ik opzoek wat ik hier nogal mee kan doen.


Ik zal het al op voorhand zeggen: deze experimentjes zijn op verschillende dagen gebeurd, ik heb dus niet de hele dag rond die fles Gin gehangen é!


Nu hebben we ontdekt dat Gin en Sprite dus ook wel lekker zijn: Gin & Sprite :)




Bij de laatste gelegenheid waar we in onze aperitief Gin wilden serveren, wou ik iets nieuws proberen.


Mijn eerste gedacht was een Blue Long Island Ice Tea te maken aangezien we nog wat Blue curacao hadden staan. ; Er bestaan héél veel verschillende versies maar ik had dus voor deze gekozen:




Ingrediënten:
  • 1/2 oz Vodka
  • 1/2 oz Tequila
  • 1/2 oz Rum
  • 1/2 oz Gin
  • 3/4 oz Blue Curacao
  • cola
(1 oz = 28 gram)

Hier ben ik dus met vol goeie moed aan begonnen....tot ik ontdekte dat ik geen cola meer in huis had en ...het trok er niet echt meer op... hier stond ik dan met mijn bende flessen:



Dussss moest ik wel experimenteren en hier ontstond de Green Long Island Fanta!




Mmm deze was dus wel groen in plaats van de Blue Long Island Ice Tea maar hij was Super lekker!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen