dinsdag 13 mei 2014

Après-Pasen

Pasen is al héééélemaal verleden tijd maar al die chocolade blijft maar bij ons liggen en naar ons lonken om opgegeten te worden...er moest iets gebeuren!



Neen dit is niet onze collectie maar ik heb een zwak voor 'mooi gesorteerde spullen' en deze foto kon ik dus niet laten liggen :)

Nu dus ben ik met mijn souschefs ben ik begonnen aan een chocolademousse van onze echte chocolade, zie hieronder dus!



1ste taak voor hen was de chocolade allemaal 'kapot' maken, dat vonden ze al zalig.

Het recept vond ik op de vtm site onder Vtm koken, t'is eens iets anders dacht ik maar daar zag ik opnieuw Jeroen Meus.
Niet erg é want die doet dat heel goed!

Ingrediënten:
  • 3 eieren (gespitst)
  • 100 gr chocolade
  • 50 gr suiker
  • 125 ml room

Bereiding:
  1. Smelt de chocolade au bain marie.
  2. Klop ondertussen de eigelen samen met de suiker tot een wit geheel. Roer er de gesmolten chocolade onder.
  3. Klop het eiwit stijf en spatel dat heel voorzichtig met een vloeiende beweging onder de chocolade.
  4. Klop de room half op en spatel die ook voorzichtig onder de chocolade.
  5. Giet de mousse in mooie schaaltjes of glazen en laat het opstijven in de koelkast.
Dan moest alles in de frigo en moesten we wachten...hier verloor ik mijn souschefs aan de televisie.




Het was hééééééééééééééééééél lekker, een beetje lopend....maar het was nog altijd chocolade dus who cares é :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen