zaterdag 10 mei 2014

1ste eigen jurk

Voor het eerst heb ik een jurkje gemaakt voor....*tromgeroffel*....mezelf!
Yes! Eindelijk!

Ik had al een hele tijd geleden een tijdschrift gekocht van La maison Victor. Het is blijkbaar hun 1ste editie en het is echt een super leuk. Vol met patronen voor kinderen en volwassenen, ook brei-ideetjes en andere leuke ideeën, meer dan 30 DIY -  ideeën. Ik ga zeker nog dingen uit dat magazine proberen te maken.



Je krijgt er zelfs een gratis toegangscode voor 1 online naailes en diegene die er instond was dan nog voor een damesjurk DUS dit moest ik eens proberen!
De jurk die ik heb geprobeerd te maken heet de harlequin jurk.



Ik heb eerst het filmpje bekeken, die je dus gratis mocht afhalen en zoveel opnieuw kunt bekijken als je wilt. Dan heb ik mijn patroon erbij genomen en de stukken overgetekend en uitgeknipt.



Dan mijn stoffendozen erbij genomen. Ik wou het NU maken en mijn kleinste pruts zat in bed dus efkes naar de winkel gaan zat er niet echt in dussss...het werd gewoon een stof die groot genoeg was :). Het is wel een leuk stofje hoor, het werd wit met donkerblauwe verticale streepjes wat ik wel leuk vind maar ik merk als je er te lang op kijkt dat het wat begint te duizelen.



Nadat ik alles uitgeknipt had ben ik beginnen stikken. Na een paar worstelingen met 'slechte naaigaren' ben ik er toch uit geraakt en heb ik mijn 1ste jurk gefabriceerd!



 






Het had misschien iets beter geweest in een ietswat soepelere stof maar wanneer ik er een riempje op droeg viel het beter uit dan ik dacht.




Maar ik heb het eindelijk gedaan en voor dat alleen al ben ik super blij!




..al kan je dat natuurlijk niet zien é op de foto :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen