donderdag 24 april 2014

Waterproof bavetje met bollekes

In de krant las ik dat exact een jaar geleden meer dan 1.100 mensen stierven nadat een textielfabriek in Bangladesh instortte. Om de slachtoffers te herdenken werd Fashion Revolution Day opgericht, zodat exact een jaar na de ramp de schijnwerpers voor een keer worden gericht op de mensen die onze kleding maken.
Wie de actie een warm hart toedraagt, wordt door de organisatie opgeroepen om (een deel van) zijn kleding die dag binnenstebuiten te dragen, zodat het ‘made in’-label voor iedereen duidelijk zichtbaar is en we wel anders moeten gaan kijken naar de kleding die we dragen.

Ok, mijn trui of broek binnestebuiten dragen gaan we hier echt niet doen maar hier is al een begin:


Nu een 'reversible' project zodat baby'tjes ook kunnen meedoen aan Fashion Revolution Day:

Met het allerlaatste stukje van mijn zwarte bolletjes stof die 'waterproof' is wou ik eens een bavetje proberen te maken op een eenvoudige manier.


Ik heb eerst, via Pinterest natuurlijk, een sjabloontje gevonden voor een eenvoudig rechthoekig, afgerond bavetje of slabbetje te maken.


Dit vormpje heb ik dus afgedrukt op papier, uitgeknipt en daarna 'dubbel' overgetekend op mijn stof.


Nadat ik dit heb uitgeknipt  heb ik er een mooi gekleurd biezeke bijgenomen, dit eerst vast gestoken met speldjes en dan vastgenaaid.


Ook de hals heb ik een leuk andere kleurtje bijgenomen, ondertussen zijn dus mijn restjes ook voor iets gebruikt, en is het lang genoeg om een knobbeltje rond de hals te kunnen maken.

Diner Time!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen