zondag 27 april 2014

Van topje tot zakje

We gaan recyKLEREN!

Ik heb hier nog een topje liggen die te klein geworden is voor mij, of mijn lichaam is te groot geworden...wie zal het zeggen...neen NIET zeggen :)



Dit topje is super leuk met fel gekleurde streepjes dus ik wou het niet gewoon wegsmijten.
Mijn eerste plan was om er een mini jurkje van te maken voor de kindjes maar het viel helemaal niet zo uit dussssssssssss....mijn plan B: een zakje maken.



 


Ik heb uit het topje een 'rechthoek' geknipt waar aan de open kant de mooi afgewerkte kant zit die vroeger dus de onderkant van het topje was.



Om het zakje te sluiten wou ik er graag een lintje insteken en dus heb ik de rand, aan de openkant, een deeltje naar innen geplooid en zo een boordje gestikt. 




Wanneer je dan de rand weer naar buiten plooit/ strijkt, heb je dus een soort 'buis boordje' waar je een lintje kan doorsteken.




Met een roze lintje erdoor was het zakje af, snel en gemakkelijk é!






Voila, van topje naar 'jurkje' en dan naar zakje... .


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen