woensdag 2 april 2014

Tuinknutselen: een krans

Het zonnetje scheen dus ik wou eens buiten aan het werk.
Mijn tuintje moet dringend onderhouden worden maar ik had zin om een krans te maken dus...deze kreeg voorrang!

Ik heb er wat ijzerdraad en mijn tuinschaar bijgenomen en natuurlijk: takjes!




Na een hoopje, zo lang mogelijk, takjes af te knippen ben ik er aan begonnen. Ik zou je nu natuurlijk moeten kunnen zeggen welk soort struik het was en zo maar ik ga eerlijk zijn: ik heb géén ENKEL idee.



Dus eerst 2 van de sterkste, dikste takken genomen en hiermee mijn basis gemaakt: de cirkel. Dit heb ik gedaan door telkens de uiteinden van de taken aan elkaar vast te maken en de takken zo te buigen dat je een cirkel krijgt.



Daarna is het gewoon een kwestie van versterken: dit door een telkens opnieuw nieuwe takken rond de draaien en vast te steken tussen de vorige takjes.



Voila, mijn krans is klaar.

Het was oorspronkelijk de bedoeling om ze buiten op te hangen maar ze is verhuist naar mijn eendjes die buiten op de tafel staan. Nu staan mijn eendjes in een Krans kringetje:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen