vrijdag 4 april 2014

Regenboog cirkelrok

Terug in mijn stofjes doos gedoken en yep ik wil nogmaals een cirkelrokje maken maar deze keer terug met 'ietske' anders. 
Ik wou graag eens een rok maken met verschillende stroken stof.


Dus in de plaats dat ik de grote 'cirkel' uit effen stof of een printje knip, heb ik er zwarte stof bijgenomen die ik ooit gekocht heb in de Ikea en nog stukjes stof van mijn gekleurde 'regenboog' stof waarmee ik een tijd geleden een sportzak mee heb gemaakt:



Eerst heb ik dus in papier de strook uitgeknipt die ik van elke stof wou zodat ik deze er maar op te leggen had en niet telkens alles moest afmeten op papier. 



Dus in de plaats van 1/4 (het kwart van de cirkel in papier) op de stof te leggen heb ik hiervan 1/8 genomen. 
Hiervan er dus 4 in de zwarte stof en 4 in de regenboog stof geknipt.



Dan achter mijn naaimachine gekropen en afwisselend zwart/ gekleurde stroken aan elkaar genaaid. 



Als laatste een tailleband gemaakt en daar een rekkertje in gestoken ( die ik nadien heb mogen veranderen want Nina's heupjes zijn blijkbaar al breder dan ik dacht) en als allerlaatste onderaan een boordje omgestikt.



Finito!






Mijn regenboogmeisje :)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen