woensdag 9 april 2014

Jurkje van uitgebloeide paardebloemen

In de stoffenwinkel heb ik een prachtig mooi stofje gevonden met het printje van 'uitgebloeide paardebloemen'. Ik heb nog getwijfeld of ik er een rokje voor mij of een jurkje ging mee maken maar mijn dochters hebben terug gewonnen.


In het boek 'zelfgemaakte kleertjes 1' van Catharine Deweerdt heb ik het patroon van Leila erbij genomen. Het is een redelijk strak modelletje met een klein vouwtje vooraan die terug vindt op pagina 45.


Ik ben eraan begonnen en dit ging redelijk vlot. Het enige grote struikelblok dat ik nog steeds heb zijn de knoopsgaten. Het lijkt gewoonweg onmogelijk voor me om mooie nette afgewerkte knoopsgaten te maken, ook met mijn machine krijg ik het nog steeds niet onder de knie...ik moet dringend hulp in roepen daarvoor.


Maar aangezien ik heel weinig geduld heb, ben ik er toch aan begonnen en ik heb ik met de hand de gaatjes een beetje proberen af te werken. De zakjes heb ik wel weggelaten omdat ik het wel al leuk vond om gewoon eens een effen jurkje te hebben.


Mijn Nina was er super mooi mee!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen