vrijdag 18 april 2014

Handtasje van restjes stof

Ik heb er mijn een koffietje bij genomen en ik wou nu iets maken, zonder boek noch patroon, van een paar stukjes mooie stof. 



Eerst heb ik het gele bloemen stofje erbij genomen. Ik wou er een soort mini handtasje mee maken. Nu heb ik daar heel veel stof van dus dacht ik om het vaneerste keer proberen te 'voeren' en dus heb ik eerst 4 x hetzelfde vormpje uitgeknipt.

Dan heb ik 2 keer 2 stukjes vastgemaakt aan elkaar, aan de rechte kant en nadat'k het heb vastgestikt, binnenstebuiten gedraaid en gestreken.



Dan alle 2 de lapjes op elkaar gelegd, de rand rond gestikt. 



Voor het lintje wou ik iets bijpassend dus heb ik een geel lintje aan de 2 zijkanten vastgestikt met een fijne zigzag steek en dan alles binnenstebuiten gedraaid.



Maar nu was er één prinsesje blij en het ander ongelukkig dussssssssss...moest ik er vlug nog eentje maken é!

Nu dus in de iets versnelde versie:
4 x stukjes stof:



vastmaken bovenaan, daarna aan elkaar en dan binnenstebuiten:


en als finishing touch een lintje:





Voila, mijn madamen hebben hun sjakos!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen