zondag 13 april 2014

Gele zonnige jurkjes

In één van mijn vele bezoekjes in de kringloopwinkel vond ik een super cool retro hoeslaken. 


Fel geel met enorm grote bloemen...maar jammergenoeg te klein voor ons bed DUS recycleren é: jurkjes voor mijn prinsesje!

Voor het eerst wou ik eens 2 dezelfde jurkjes maken voor mijn meisjes, wat het eigenlijk uiteindelijk niet geworden zijn maar t'lijkt er wel op.


Eerst heb ik eentje voor Lucie gemaakt en hier wou ik voor de sluiting, achteraan, eens drukknopen gebruiken. Deze drukknopen waren er die je moest vastnaaien en al snel merkte ik dat het niet zo'n proper werkje werd. Gelukkig zat het knoeiwerk aan de binnenkant van de jurk. Om het aan de buitenkant want te redden heb ik er decoratie knoopjes aan genaaid.



De mouwtjes en het kraagje heb ik afgewerkt met een oranje biezeke gekocht in de Veritas. Ik voelde me wel wat proffesioneel wanneer ik met mijn mini stukje stof de winkel binnenging om het bijpassende oranje biezeke te vinden :).

Daarna ben ik begonnen aan dat van Nina, op dezelfde manier natuurlijk maar dus maatje groter.


Bij haar heb ik de mouwtjes en kraagjes niet afgewerkt met speciaal biezeke. Ik heb gewoon van de stof zelf biezekes gemaakt en die dan dus gebruikt. Op de rug heb ik geen drukknopen gebruikt maar een ritsje in gestoken. 



Dat 2de ging een hele boel sneller.


Nu moest ik ze nog aan het poseren krijgen...Lucie had niet zoveel zin zoals je ziet.





Mijn meisjes zijn klaar voor de zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen