vrijdag 7 maart 2014

Verkleedkledij: tovenares

Bij het bekijken van mijn stofjes in één van mijn stoffenbakken, vond ik een rond blauw tafellaken met sterretjes en bolletjes.
Het deed me denken aan tovenarij en in het thema van de laatste dagen wou ik er dus verkleedkledij mee maken.

Ik ben begonnen met het laken dubbel te plooien en daarna nog eens te plooien.
Daarna heb ik er een trui bijgenomen van Nina, deze dubbel geplooid, en daarna op de vouw van het tafellaken gelegd.



Met ongeveer een 5 tal centimeters tussen, heb ik errond geknipt.
De bovenkant, waar de halsopening moet komen, heb ik  van beide lappen stof overgeplooid en gestikt zodat het wat afgewerkt was.
Daarna heb ik de 2 stukken, met de goeie kanten op elkaar, dicht gestikt aan de zijkanten. 
Alles behalve de armsgaten en de onderkant.

Ik heb er wat gouden zijde stof bijgenomen en onderaan en aan de armsgaten een brede gouden boord vastgehangen. 
Dit heb ik gedaan net zoals je doet met biezekes maar dan in het super groot!

Over de naadjes heb ik een goudkleurig lintje gestikt en vooraan een halsketting gemaakt. 
Terug van hetzelfde goudkleurige lint en een stukje goudkleurige zijde stof en wat karton.



Mijn tovenares moet natuurlijk ook een hoed en die heb ik eerst in karton gemaakt. Het werd dus een kartonnen kegel, met lege Kellogsdozen natuurlijk, en die heb ik dan overtrokken met nog wat sterretjes stof.




En als finishing touch een paar goudkleurige kettingetjes vastgemaakt aan de top van hoed.



Let the magic begin.... .

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen