zaterdag 1 maart 2014

Stoffen speelgoedmandje

Een vriendin van me zag een leuk mandje op internet: een soort stoffen mandje, gemakkelijk plooibaar maar toch stevig genoeg om bijvoorbeeld speelgoed in te steken.

Datgene dat ze had gezien was meer voor jongens en zij heeft een meisje dus ik wou dit eens proberen te maken. Het was bedoelt voor in zo'n typische Expedit kast van de Ikea, die in hun woonkamer staat, en dus heb ik het formaat daar aan aangepast.


Ik probeerde me in te beelden hoe je zo'n 'bakje' in karton zou maken: eigenlijk een kubus zonder bovenkant. Dus ik moest eigenlijk 5 vierkanten hebben die ik aan elkaar vast naai.



Deze 'open kubus' heb ik dus 2x gemaakt:

Eerst eentje voor de buitenkant met de kleine bolletjes


Daarna één voor de binnenkant met grote bollen. Deze heb ik gemaakt van zo'n vinyl stofje zodat het ook nog eens gemakkelijk te reinigen is als er wat 'vuiligheid' of zo tussen het speelgoed geraakt.



Tadaaaaaaaaaaaaa:





Ik vind het best wel geslaagd, hopelijk zij ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen