donderdag 20 maart 2014

Stoffen letters

Ik heb terug een projectje gedaan met mijn restjes stof, niks is zo leuk als het uiterste uit je spullen te kunnen halen...en dus minder te moeten weggooien.
Mijn idee was om letters te naaien!



Leuk voor mij want zo gebruik ik mijn restjes en kan ik weer achter mijn naaimachine kruipen EN educatief voor Nina want zo probeert ze woordjes te maken en doe ik dus mijn dochter nog keer leren ook! 2 vliegen in 1 klap dus :)


Ik ben begonnen met op de computer de letters in het groot te zetten op een Word bestandje en die dan allemaal uit te knippen; Ik hoor je al denken, al dat papier maar je kunt er dus 2 per blad zetten en het op kladpapier afdrukken want het is dan toch om uiteindelijk uit te knippen.



Deze dan dus....uitknippen en daarna mijn bak met restjes erbij genomen.
Telkens de letters op 2 lapjes gelegd om te zien of deze groot genoeg waren en dan met een 'wilde' zigzag steek de randjes toe doen. Dan zijn de letters niet alleen steviger maar kan je sommige letters dan ook nog omdraaien om eens een ander printje of kleurtje te hebben.


Mijn alfabet is compleet, maar aangezien bijvoorbeeld Nina 2 keer dezelfde letter zit ga ik er toch nog een paar bij maken, vooral dan klinkers.



Maar ondertussen heeft Nina (en mama ook eigenlijk) er al plezier in gehad om woorden te maken die ze kent!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen