woensdag 5 maart 2014

Rietjes ketting

Vandaag ben ik een dagje thuis met mijn kleinste spruit en ik bedacht om samen eens een 'educatief' knutselwerkje proberen te maken.

Zoals je meeste mensen die ooit wel eens een 'feestje' geven, heb ik ook nog zo'n grote doos met rietjes staan die ik ooit dus voor een feestje kocht maar waar er dan nog geen 10 rietjes eigenlijk gebruikt werden DUS nu wordt ze wel eens gebruikt!

Ik heb 4 potjes genomen en 4 verschillende kleurtjes van rietjes. 




Mijn kleinste spruit mocht eerst, samen met de mama natuurlijk, de rietjes in kleine stukjes knippen (dat knippen was al een feest op zich) en dat dan telkens in het juiste potje doen. 

Reken er wel op dat de rietjes graag naar alle kanten springen en dus na het knippen eerst wat stukjes terugzoeken voor je door kunt doen.

Daana hadden we dus ons potjes met alle geknipte rietjes:



Met een mooi zilverkleurig draadje en mijn dikste naald (die dus ook het minste scherp is) zijn we begonnen met de rietjes op het draadje te rijgen.



Ze vond het duidelijk leuk want er kwamen 2 armbanden en een ketting voor papa uit voort!






Ik vond onlangs ook deze prachtige retro papieren rietjes:



...deze worden wel niet gebruikt hoor voor juwelen :)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen