zaterdag 8 maart 2014

Regenboogtas

Mijn echtgenootje kwam thuis met een paar spullen die ze op zijn werk gingen wegdoen en daarbij zaten blauw en oranje ‘hefbanden’. Nadat ik ze in de wasmachine had gestoken zag ze er weer mooi en proper uit en leken ze eigenlijk enorm op zo’n banden die normaal aan sporttassen hangen. 


Zo werd mijn nieuwe projectje geboren: een tas die paste bij mijn ‘gekregen linten’!
Ik heb een super cool regenboogstofje gekozen die ik al een tijdje eerder had gekocht maar nog geen concreet plan mee had. Het zou dus een regenboogtas worden met blauwe linten, een ‘worstzak’ wordt hij blijkbaar ook weleens genoemd.


Ik vond een redelijk gemakkelijk en duidelijk patroon op deze blog: 


Dus heb ik stap voor stap, zoals de blog hierboven, gedaan wat ze zeggen:
Eerst mijn stofje gekozen, ook iets van stof voor de voering, en een rits die de juiste lengte had.


De voering werd rood en mijn rits bordeauxachtig van kleur.


Ik had geen vlieseline liggen om hem steviger te maken dus heb ik hier in de plaats de voering dubbel gemaakt en dus een iets ‘hardere’ stof er nog eens tussen genaaid.






Ik vind hem super geslaagd, zo lang had ik me al voorgenomen zo’n zak eens te maken en nu EINDELIJK heb ik het gedaan EN het is dan nog eens gelukt!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen