dinsdag 25 maart 2014

Jurkje in retroprint

Ik voelde terug een naaikriebel dus ik ben terug achter mijn naaimachine gekropen. Ik wou een jurkje maken met dit mooie retro printje:


Dit keer wou ik het zonder patroon doen en heb ik een oudere jurk genomen van Nina en die wat ‘overgetekend’ op de stof.
Eerst een bovenstukje gemaakt en daarna een onderstukje. De manier van werken werd een beetje een combinatie van andere ‘echte’ patronen die ik al eens eerder had gemaakt.
 De stof is rekbaar dus ik hoopte hier wat speling te hebben moesten mijn afmetingen niet zo ideaal zijn.



Gelukkig was dit ook zo want na wanneer ik klaar was sloot het toch een beetje teveel aan…dit is het voordeel met 2 meisjes hebben é, het wordt dus een kleedje voor Lucie in de plaats.
Zelfs mijn bijpassend haarbandje is te klein en is dus ook voor Lucie J.


Nu Nina geen kleedje had, zoals ze dus gedacht had, heb ik dus wel nog vlug een haarbandje gemaakt voor haar:




Toch nog 2 blije meisjes....oeeffff :).





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen