vrijdag 21 maart 2014

Groene jurk: Babette

Ik ben terug eens achter mijn naaimachine gekropen en ditmaal voor een jurk voor mijn grootste meid.

Al een hele tijd wou ik iets doen met het mooie groene stofje die ik nog ooit gekocht had met een cadeaubon en NU was het moment. 



Ik heb er het boek bij genomen van Catharine Deweerdt: Zelfgemaakte kleertjes voor toffe meisjes (2) en een jurkje uitgekozen; De winnaars jurk is geworden: Babette!



Eerst ben ik begonnen met het patroon over te tekenen en daarna uit te knippen. Na een 'kort' tijdje begon ik te zien dat ik eigenlijk geen stof genoeg had voor het hele jurkje dus ik heb er een zwart stofje bijgenomen om te combineren. In het groene stofje zit een soort patroon van zwarte streepjes dus ik vond dit wel goed samen passen.



Eerst begonnen aan het bovenstukje, daarna de mouwtjes erbij en als finishing touch het onderstuk. Ik heb de maat genomen van 6 jaar maar het bleek toch wat te 'spannen' voor Nina. In de plaats van knoopjes heb ik er wel een rits in gestoken.



 Achterin heb ik ook nog nadien een strikje genaaid, eigenlijk gewoon om mijn 'gefoefel' wat te verdoezelen onderaan de rits. 




Maar al bij al toch een redelijk leuk jurkje niet? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen