zaterdag 15 maart 2014

Broodje Bakken

Het is alweer een tijdje geleden en ik had wel zin in een lekker geurend huisje DUS ik ben aan het bakken geslagen: een broodje bakken!


Mijn grootste dochter stond te popelen om mee te helpen dus eerst hebben we samen alles bijeengezocht wat we nodig hadden.

Afmeten, afwegen, in potjes doen en op een rijtje zetten en dan eraan beginnen:
800 gr bloem, zakje gist, eetlepel zout, eetlepel suiker, halve liter water (liefst beetje lauw) en we zijn  vertrokken!

Het is een super eenvoudig recept dat ik altijd gebruik, voor de geinteresseerden leg ik het hier eventjes uit:
  1. Eerst de gist mengen in de halve liter water en daarna de suiker erbij
  2. Dit mengsel beetje bij beetje bij de bloem gieten en mengen (ik gebruik hiervoor mijn keukenrobot en laat die dus het werk doen)
  3. Als dit goed gemengd is doe je het zou erbij en laat je nog een beetje mengen
  4. De deeg een kwartiertje laten rusten, dan nog eens kneden en dan nog een kwartiertje laten rusten; Ondertussen kan je de oven aansteken: 180°
  5. De deeg doe ik in een cakevorm en de oven in!





Het was een heerlijk broodje die we zo goed als in 1 keer opgesmuld hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen