maandag 3 maart 2014

Bloemetjes uit brick

Een  tijdje geleden heb ik eens zo' portefeuilletje gemaakt van een brick. 


Nu dat wordt wel nog regelmatig getoond of teruggevonden op pagina's over recycleren, dus zo nieuw is dit niet maar na wat opzoeken vond ik dat de website van Tetra zelf ook een leuke pagina heeft over het recycleren van hun bricken.
Ze tonen er niet alleen manieren waarom je bricken kunt recycleren maar er zijn zelfs wedstrijden waar je prijzen kunt winnen met uw inzendingen!

http://www.dewereldvankarton.nl/

Dus ik ga eens mijn hoofd erover breken en proberen of ik geen 'nieuw' iets vind die je kunt maken met zo'n bricken en misschien zend ik het dan ook wel iets in...we zien wel.

Ik had gedacht om eerst eens bloemetjes proberen te maken:
Nu ben ik begonnen met een brick van melk eens goed  uit te wassen en deze heb ik daarna platgedrukt:


Ik heb ze over de breedte in reepjes geknipt:


Alle reepjes heb ik daarna opengeknipt en er mijn lijmpistool bijgenomen.


Elk reepje, met de zilverkleurige kant aan de buitenkant, met de topjes aan elkaar gelijmt.
Uit een Fristi brickje heb ik zo'n 8 cirkeltjes geknipt voor de binnenkant van de bloemetjes. De 'blaadjes' heb ik telkens met het uiteinde vastgelijmd op de cirkeltjes en als finishing touch een ander cirkeltje er boven op.


Voor het steeltje heb ik een paar saté stokjes genomen en deze zilverkleurig gespoten, zo passen ze perfect bij de bloemetjes.


Een vaasje uit de kast genomen en mijn bloemetjes erin geschikt:


 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen