maandag 24 maart 2014

Blauwe cirkelrok met witte bollen

Ik heb er mijn boekje 'Allemaal rokjes' nog eens bijgenomen.
Mijn allereerste naai boek en het blijft me goed dienen!



Met mijn donker blauwe stof, met grote witte bollen, wou ik nog eens een rokje maken maar ditmaal eentje die ik nog nooit had gemaakt. Na wat bladeren kwam ik tot een 'cirkelrok'.




Volgens het boekje moet je geen patroon hebben maar er eigenlijk enkel een rekenmachine en potlood bijnemen.

Met de handleiding erbij kwam ik dus tot een tailleband en het grootste deel van de rok:




Wanneer ik mijn tailleband heb vastgemaakt en er een elastiek ingestoken moest ik enkel nog kijken hoe ik het onderaan wou afwerken.
Ik heb gekozen voor een rode biaislint met witte bolletjes...jammer genoeg ben ik er nogal impulsief aan beginnen naaien en wanneer ik bijna rond was, merkte ik dat ik een stuk te kort had. Nu kon ik een 'extreem' verschillende stukje aanhangen en doen alsof dit de bedoeling was OF eentje die er gewoon wat op leek. Ik koos het laatste: rood met witte hartjes. Door het grote 'zwiergehalte' valt het eigenlijk echt niet zo op.




Wanneer ze klaar was stond mijn dochter al te popelen om er mee te draaien!



Amaj het was eigenlijk wel super simpel en snel, ik denk dat er nog een paar cirkelrokjes gaan komen :).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen