donderdag 27 maart 2014

Appeltaart en 'bloem'cake

Voor het schoolfeest van mijn dochter had men gevraad of er mama's waren die een taart wilden bakken. Aangezien ik, in plaats van te helpen op het feest, graag bij de familie wou zitten die ik had uitgenodigd, heb ik mijn geweten proberen te sussen door 2 taarten te maken :).

Ik ben begonnen met een appeltaart. 


Appeltaart

Benodigdheden:

  • 150 gr boter of margarine
  • 150 gr suiker
  • 250gr zelfrijzende bloem
  • 1 ei
  • snuifje zout
  • 500 gr appels


Werkwijze:

1. de oven voorverwarmen op 150 graden
2. kneed de bloem, boter, suiker, zout en de helft van het te voren losgeklopte ei in een kom tot deegmassa
3. doe het deeg in een beboterde taartvorm, houd een weinig deeg achter
4. schil de appels en snij ze in niet te dikke schijfjes
5. verdeel over het deeg



6. rol de rest van het deeg uit en snij er smalle repen van, maak hiermee een netwerk over de taart


7. bestrijk de taart met de rest van het ei 

8. laat de taart 50 a 60 min. bakken


Tada:






Daarna heb ik nog een cake gemaakt in een bloemetje!



Het gewone cake recept en voor de 1ste keer in een silicone bloemvorm gegoten, leuk die heb ik ondertussen dus ook eens gebruikt.
Voor afwerking heb ik er nog de afkorting van Nina's school op gezet met chocolade:




Lekkerrrrrrrrrr.... .


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen