maandag 17 februari 2014

Slingers

Het was feest dit weekend: Jonas werd er deze week 34 en daarom gaven we een mini-feestje in ons huis.
Voor één keer wou ik niet onze slingers uithalen die we gewoonlijk voor de verjaardagsfeestjes uithalen, Nina en ik gingen zelf eens slingers maken.
We zijn begonnen met de klassieke manier van slinger maken: ringetje in ringetje.
Eerst ons gekleurd papier erbij genomen en dan beginnen knippen. 

Ok Nina's strookjes waren niet zo 'symmetrisch' maar dat maakt dan ook helemaal niet uit en maakt de slinger nog zo origineel!
 

Ikzelf ben beginnen nieten maar de nietjesmachine was wat te hard voor mijn grote meid dus heb ik haar moeten in gang zetten met plaklint.

En zo hadden we slingertje nummer 1 klaar.

De 2de slinger is gemaakt van dit leuk bolletjespapier. Hier hebben we opnieuw stroken geknipt maar dan brede: zo'n 4 repen uit 1 blad.

Deze repen plooien we dan dubbel en knippen er telkens vanonder een driehoekje uit.

Mijn roze wol, die dient als touw voor mijn slinger, heb ik dan opgespannen van kast tot stoel zodat ik daar de vlagjes op kon kleven. 

Met mijn lijmpistool dan, telkens afwisselend, vlagje per vlagje erover gekleefd.



Als finishing touch heb ik aan de paal, waar één van onze slingers aan hangt, bovenaan een soort 'pomponnen' aan gehangen. 
Chenilledraad
Deze heb ik gemaakt van crèpe papier en chenilledraad.
 

Je kunt ze eigenlijk ook gebruiken als soort bloemen in een boeket, misschien dat je ze dan wel iets 'fijner' maakt...maar het is mogelijk.

Oh en een iets kleinere slinger, ook in chenilledraad, voor boven de tafel met de naam van 'the party pig'!!



Twas een leuk feestje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen