zondag 16 februari 2014

Roze deurkussen

Onze voordeur is nog niet wat het eigenlijk zou moeten zijn...vertaling hiervan is: ik wil eigenlijk graag een nieuwe maar die zal er nog niet direct komen. Maar onder de deur zit een grote 'spleet' waardoor er, in deze koude winterdagen, nogal graag wat wind onder komt piepen. Enige goedkope oplossing: deurkussen maken! (hoe noemt men dit? deurkussen, tochtkussen, deurworst,... ) Je weet wel wat ik bedoel é en zoniet, je krijgt het zo dadelijk te zien:

Dus eerst en vooral in mijn stoffendozen een stevig stofje kiezen. Héél toevallig kwam ik op een donker roze stofje.


Ik heb de deur gemeten zodat ik een afmeting kon kiezen wat ik dus wou dat hier zou passen.
Super é mijn 'vichy' metertje!




Eerst gewoon een rechthoek geknipt, deze daarna dichtgenaaid aan 1 korte en 2 lange zijdes. Langs de open zijde heb ik de boordjes ook netjes afgewerkt. Eerst gewoon een rechthoek geknipt, deze daarna dichtgenaaid aan 1 korte en 2 lange zijdes. Langs de open zijde heb ik de boordjes ook netjes afgewerkt.
Super snel gedaan en super handig!



Daarna beginnen naaien é.
Draai het geheel binnenstebuiten en vullen met.....vulling!! Ik heb er zelfs wat 'naaiafval' ingestoken; Zo van die restjes waar je echt, maar dan ook echt niks meer kan mee doen.







Geen wind meer in de gang!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen