donderdag 27 februari 2014

Oude kaartjes recycleren tot nieuwe kaartjes!

Wanneer er een verjaardag is of iemand gaat op reis en we ontvangen een kaartje, dan gaan die kaartjes altijd rechtstreeks naar ons magneetbord in de keuken. Daar blijven we ze altijd een paar maanden logeren tot er moet plaats gemaakt worden voor andere kaartjes...of de enorme hoeveelheid 'kunstwerken' we dagelijks van onze dochters krijgen. 

De volgende verhuis is dan meestal naar de roze bolletjes doos en als deze dan nog eens vol zit dan moet ik ze eens uitsorteren...en dit heb ik onlangs weer eens gedaan. 




Ik heb wel nog eens in het verleden de kaartjes gespaard en dan wéér verhuisd naar een doosje of zakje naar de zolder maar we moeten eerlijk zijn tegen onszelf en toegeven..we gaan ze niet opnieuw gaan beginnen lezen en zo dus waarom niet RECYCLEREN!




 


En nu aan het werk:

Mijn eerste kaartje is een collage van 3 verschillende kaartjes. Ik ben een beetje bij het zwart wit gebleven gecombineerd op een rood kaartje:



Dit printje vond ik zo'n leuk achtergrondje dat ik enkel het 'effen' stukje zonder tekst eruit heb gehaald. Als mini extra versiering heb ik in het midden een klein kettingetje gehangen met 2 belletjes: een muisje en een aapje.



Dit is een prentje vanuit een verjaardagskaartje, zoals je ziet, met als mini versiering een blinkend vlindertje. Dit laatste is een overblijfsel van kapotte juwelen van mijn dochters.


Hier heb'k terug een leuk printje gecombineerd met een eenvoudig figuurtje: een turkoois sterretje.


Met dit roze kaartje ben ik wat 'over the top' gegaan met alle felicitaties van de verschillende kaartjes. De randjes heb ik versiert met een roze kanten boordje en knoopjes.


Hier ook een collage van felicitaties:


Dit roze kaartje is wat 'basic' geworden. Een mini doorzichtig hartje is het kleine extraatje hier.


Als laatste een prinsesenkaartje: De prinsesjes aan de buitenkant en binnenkant heb ik extra versiert met 'blinkertjes' en nog een vlindertje.

 

Laat de verjaardagen maar komen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen