donderdag 20 februari 2014

Motten'zakjes

Mijn moeder heeft van iemand een paar balkjes cederhout gekregen. Dit is een houtsoort die bekend staat om zijn motten werende eigenschappen. Je kunt dit ook normaal kopen als blokjes voor in laden en kasten of als hangertjes die tussen kleding gehangen kunnen worden.



Jonas heeft op zijn werk de balkjes in kleine blokjes gezaagd. Nu waren ze perfect voor in kleine zakjes bijvoorbeeld en die wou ik voor mijn moeder maken.

Voor de kleurkeuze weet ik dat ik niet te ‘wild’ moet gaan voor haar maar eerder ‘klassiek’, gewoon niet te opvallend en zo ben ik dus op zoek gegaan in mijn stofjes gamma.

Ik vond een leuk geel ruitenstofje, ook eentje met geel en groen ruitjes en als laatste had ik nog een stukje stof over van een oude gebloemde schort van haar waar ik eerder een oogmaskertje van maakte.



 



Ze was er blij mee en ondertussen zitten de zakjes al verdoken in mijn ouders hun kleerkasten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen