zondag 2 februari 2014

Hanglamp van papier

Je kunt veel geld neerleggen voor een hanglamp...


Artichoke Lamp – Poul Henningsen (495 euro)

24Designs Hanglamp 

Triton wit (269 euro)






OF je kunt eentje maken: 
Mijn papieren lamp (véél minder euro's)



Past toch ook in het rijtje é? :)
Behalve dan dat die van mij gemaakt is van papier.

Ik had nog zo'n witte papieren bollen liggen, ooit gekocht als decoratie op de doopfeesten van mijn dochtertjes. Nu zoek ik dus wat ik hier zoal kan mee doen, bijvoorbeeld: een lamp maken!


Eigenlijk heel eenvoudig:
je hebt papieren, breekmes, lat en snijmatje of plankje nodig.


Je neemt pakjes papier en snijd gewoon telkens pieken van boven naar beneden en omgekeerd, uit het papier. Door je lat telkens schuin over het blad te bewegen kun je zelfs heel snel werken.


Dan uw lijmpistool nemen en telkens de stroken rond de bal kleven, hier vond ik het handig om de bal op te hangen aan mijn wasrek zodat ik die gemakkelijk kon draaien.



Zolang onze hal nog niet voor 'echt' is afgewerkt, zal mijn lamp daar een beetje paraderen :).

Ook heb ik 2 zo'n ballen gewoon eens beplakt met verschillende magazine prenten; Ze kunnen gewoon opgehangen worden of een lampje insteken...



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen