vrijdag 7 februari 2014

Fluo clutch

Super leuk stofje in de Veritas gekocht: Fluo printje




Met een fluo draadje erbij moet ik er wel iets moois van maken é!



 



Ik dacht aan zo'n mini clutch. De vlieseline die ik heb is wel niet super super stevig of hard maar ik dacht het toch te proberen.



Eerst 2 rechthoeken waarvan er telkens 1 kant hoeken afgerond worden. Dus de hoekjes gewoon rond knippen. Deze op elkaar leggen met de goeie kanten op elkaar en dan aan elkaar vaststikken. Niet vergeten een gaatje te laten zodat je het binnenstebuiten kan draaien. 

 

Ik deed dit onderaan want 'het rechte' boordje zal toch aan de binnenkant zitten EN ik wou er nog een biezeke over doen dus dan is het zeker goed verdoezelt.


Daarna uw vlieseline op strijken:




Nadat je het binnenstebuiten hebt gedraaid, zo plooien zoals je het uiteindelijk wilt zodat je weet waar je biezeke moet komen.




Daarna de randjes vaststikken, hier mogen ze gezien worden want het garen past dan ook perfect bij het stofje niet?





En als finishing touch een drukknopjes opsteken met zo'n nijpertje die ik ooit in het Kruidvat vond.


Met het restje stof die ik nog overhad heb ik een mini'tje gemaakt voor bij het grote zakje.



Een setje!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen