donderdag 6 februari 2014

Chocolade moeulleux met melkchocolade

Voor mijn koffiekransje had'k mij voorgenomen om een 'melkchocolade' moelleux te maken!

Met heerlijke chocolade:


Volgens het recept van Jeroen Meus: Een chocolade moelleux die altijd lukt!  (volgens hem é)
maar ja, mijn 2de poging is inderdaad wel weer geslaagd!

receptje: 
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/moelleux-van-chocolade-die-altijd-lukt

Wanneer ik mijn 'mengsel' gemaakt heb doe ik het dus, zoals volgens het recept, in de spuitzak.
Omdat dit meestal redelijk wat geknoei is heb ik hier een klein trucje voor gevonden: ik neem een ietswat hoge pot en steek mijn spuitzak daar in en plooi de randjes over:


veel gemakkelijker en properder!

Daarna mijn vulsel in de frigo tot we het 'nodig' hebben :)


Daarna in de oven, 2 minuutjes langer in onze oven als in het recept, en dan opdienen!


...opensnijden....de spanning is te SNIJDEN!


Mmmmmoelleuxmmmmmmmmm...het was heerlijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen